lauantai 11. heinäkuuta 2015

Nyt oon vapaa, tahdon elää

Elämä tuntuu tällä hetkellä varsin kummalliselta, uudelta, ihanalta ja jännittävältä. Herään, käyn kaupassa, teen ruokaa, lenkkeilen ja nautin elämästä. Tuntuu hassulta päästää vähitellen sairauden kahleista irti. Tuntuu kuin kahleet olisivat jo vapautettu mutta jokin minussa pitää niissä vielä kiinni. Tekisi mieli huutaa itselleni että lähde nyt hyvä ihminen pois ennenkuin ne kietovat minut taas itseensä! Polille soittaessani he iloitsivat kuinka on ihana kuulla että sinne tulee iloisiakin puheluita. Että jollakin edes menee hyvin. En tarvinnut minulle mietittyä jutteluaikaakaan, mutta tarvittaessa sellainen on järjesteltävissä. Heitin terätkin roskiin ja vaikka pitkään sitä pohdinkin, tein kuitenkin varmasti oikean päätöksen.

Olen tuhlannut elämästä monta vuotta sairauksien kanssa. On tähän kaikkea kamaluuksia mahtunutkin! Mutta ehkä ei voisi sanoa tuhlannut, olenhan oppinut elämää kantapään kautta. Olen oppinut että kova työ palkitaan. Yksi ilta purskahdin itkuun ja kyynelten seasta sain kerrottua kumppanille että tuntuu niin kamalan hyvältä kun elämä voikin sittenkin olla minua varten, että minullakin voi joskus mennä hyvin. Mutta on tätä odotettukin, on tämän eteen tehty töitä aivan hurjasti. Vihdoinkin uskallan kysyä hiljaa itseltäni, onko kahdeksan vuoden taistelu pian ohi? Vihdoinkin uskallan naurahtaa hiljaa sille kolme vuotta hoetulle vastuulle, jota hoitajat ja lääkäri toitottivat, sillä nyt minä ymmärrän sen varsin hyvin. On otettava paljon vastuuta tässä elämässä.

Ensi viikon keskiviikkona kauppaan saapuu jo monta vuotta haaveilemani järkkäri ja tämä näinkin lyhyt aika kun viikon odotteluaika on ajoittain tuntunut ikuisuudelta kun olen siitä niin innoissani! Kesälomakin alkaa olla kohta lopussa mutta aion ottaa viime hetkistä kaiken ilon irti. Koittakaa tekin löytää onnen hetkiä elämästä! :)

3 kommenttia:

  1. Ihan mahtava teksti!! Tulin niin iloiseksi tästä. Sä jos kuka ansaitset parempaa kuin mitä sairaus voi koskaan tarjota. Haleja <3
    Eevi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Eevi ja ihana jos tää sai sut iloseks ♥ sä kans ansaitset! Kiitos, sulle kans!

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista