perjantai 21. elokuuta 2015

21.8.2015

Pirstaloitunut-blogin pitäjältä sain innostuksen samaan kuin tämänkin blogin kirjoittaja :) Musta oli helpottava saada vertaistukea joten ajattelin jos sama auttaisi muitakin! Lupaan vastailla kysymyksiin, kuunnella ja antaa vertaistukea. Elikkäs, minuun voi ottaa yhteyttä:
kikissä (jossa olen warinsidemeblogi -nimellä) 
tai 
sähköpostitse (voi lähettää viestiä osoitteeseen warinsidemeblogi@gmail.com)
Mutta nyt kuulumisia. Olen oppinut vähitellen hallitsemaan sairauksiani, tosin harhat vielä vaivaa (ja ne tuntuvat hallitsevan tällä hetkellä minua). Niihin ei vaan meinaa mikään auttaa ja olen ihan avuton niiden kanssa kun en meinaa mistään saada niihin apua. Olen lainannut kirjastosta todella paljon tsemppikirjoja ja kirjoja sairaudestani, sillä kiinnostaisi todella ymmärtää enemmän tästä kaikesta. Tällä hetkellä luen Ann Heberleinin kirjaa, jossa on kyllä aika rankkaa tekstiä (ainakin tähän mennessä) mutta pystyn hyvin samaistumaan siihen.

Syömisten kanssa menee tosi hyvin ja olen pystynyt taas palaamaan normaaliin ruokavalioon, mutta huh mikä työ sen eteen täytyi tehdä! Koko syömishäiriö jätti taakseen hirveän fiiliksen liikunnasta. En paljoa harrasta liikuntaa sillä se menee pakkomielteiseksi heti. Pitäisi löytää joku keino että osaa sanoa itselle "ei enää" kun riittää. Vaa'alla en ole käynyt ja olen ymmärtänyt että elämässä todella on tärkeämpääkin kun se vaa'an numero. Voin täydestä sydämestäni sanoa että olen paljon onnellisempi kun elimistöni ei elä säästöliekillä jatkuvasti ja voin syödä ilman rajoitteita. Voi sitä jatkuvaa pakkoliikkumista ja pakkassäissä kouluun polkemista kun taju meinasi nälän takia lähteä. En millään haluaisi palata enää koskaan sellaiseen! Silti paino ei meinaa nousta normaalilukemiin, joten olen tyytynyt siihen että tälläinen kai minä sitten olen kun ei ole mitään häiriötekijää painon suhteen. Yläasteen jälkeen kuvioihin tulivat lihottavat lääkkeet jotka vääristivät painoa, sitten syömishäiriö, joten on hassua etten edes tiedä mikä on normaalipainoni murrosiän jälkeen :D

Nyt kello näyttää taas sen verran että on aika vähitellen siirtyä nukkumaan. Lähetelkää ihmeessä viestiä ja nauttikaa näistä säistä kun aurinko paistaa :)

2 kommenttia: