sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Hukun tähän työmäärään.

Töitä vaan tulee lisää ja lisää enkä tiedä loppuuko ne edes koskaan? Onko tää koko elämän ajan vaan jatkuvia töiden tekemisiä ilman vapaata-aikaa? Mun vapaa-aikaa on viikossa ehkä yksi päivä ja koulujutut tulee korvista ulos. En tajua miten voin olla jo näin puhki kahden aineen opiskelusta kun muut lukee viittä tai kuutta ainetta kerrallaan. Kun yksi työ on suoritettu loppuun, tulee uusi työ, ja se kierre jatkuu ja jatkuu. Tätä menoa tulee burn-out, joten nyt on viimeistään aika sanoa itselle että nyt on aika vähän hidastaa tätä tahtia. Voi kunpa tietäisin miten.

Lääkäri totesi mun hitaan oppimisen syyksi sen, että mun sairausjutut pyörii niin paljon mielessä että mun aivoissa ei ole yksinkertaisesti tilaa koulujutuille. Mun aivot on ylikuormittunut tästä sairaudesta. Koulunkäynti viekin multa äärimmäisen paljon voimia, sillä mä oikeesti joudun pinnistelemään että saisin hyviä numeroita. Oon mä siinä onnistunut, mutta nää ainaiset kympit vie multa voimat.

Jos koitan pitää taukoa opiskelusta, tekemättömät työt on jatkuvasti mielessä enkä mä pysty rentoutumaan mitenkään. Tuleviin lomiin on ikuisuus aikaa, ylioppilaskokeet lähestyy ja vapaa-aika vaan vähenee. Mä sairastutan tätä menoa itteni, mutta en vain pysty antamaan armoa itselleni.

Pitäisi varmaan oikeasti lainata kirjastosta joku stressiin liittyvä kirja. Itselläni ei ole minkäänlaisia apukeinoja stressin vähentämiseen, mutta pakko tälle asialle on tehdä jotain. Nukkuminen tuntuu olevan ainoa hetkellinen pakokeino tähän tilanteeseen, mutta huomaan että asiat alkaa olla jo pahaan päin menossa sillä jo illalla murehdin sitä että aamulla pitää taas herätä ja jaksaa...

4 kommenttia:

  1. :( yritä vähän höllätä! tsemppiä! ♥

    VastaaPoista
  2. Samaistun niin paljon tähän tekstiin. En itsekään tiedä tähän "parannuskeinoa", mutta toivon että me opitaan vielä ajan kanssa säätelemään tätä koulustressiä. Voimia hurjasti. Oot jaksanut jo paljon!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä kans samaistun aina sun teksteihin! ja mä kans toivon. kiitos :)

      Poista