tiistai 24. marraskuuta 2015

Paino-ongelmia

Paino on noussut ihan kamalasti. Okei, pari kiloa mutta se tuntuu ainakin kymmeneltä kilolta. Olen syönyt miettimättä yhtään mitä suuhun panen. Herkkujakin on tullut syötyä ihan kiitettävästi. Oli se aluksi helpottavaa, mutta kun alkaa vähitellen huomata kehon kasvavan, alkoi ahdistaa. Eikä enää jaksakaan sellaista liikuntaa mitä on ennen jaksanut. Pyöräily kouluunkin tuntui tänään raskaammalta kuin pitkiin aikoihin.

Olen yrittänyt liikkua pitääkseni painon kurissa, mutta teinpä sitten mitä tahansa, en pysty lopettamaan ja harrastamaan liikuntaa sopivissa määrin. Treeni venyy mutta mun on pakko jatkaa kunnes olen aivan uupunut. Lääkäri ehdotti että koittaisin sellaista liikuntamuotoa joka ei ole niin suorittava. Olen yrittänyt, mutta se ei tunnu auttavan.

Heti kun aloitan liikunnan, tulevat mukana anorektiset ajatukset. Mietin jos aloittaisin taas laihduttamaan. Siihen se liikunta sitten jääkin, kun koitan taistella niitä ajatuksia vastaan. Se taistelu ei onnistu jos liikun. Olen sitten tyytynyt siihen että en liiku ollenkaan. Ei ehkä mikään paras vaihtoehto, mutta itse koen sen tarpeelliseksi nyt.

Olen kamppailut painon kanssa jo kolme vuotta. Tietty on ihmisiä, joilla sairastelu on jatkunut pidempäänkin, mutta minulle nämä kolme vuottakin tuntuu todella raskailta. Kunpa voisin taas olla sinut kehoni kanssa ja hyväksyä että olen tällainen kun olen. Väsyttää tällainen jatkuva painon miettiminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti