torstai 26. toukokuuta 2016

Outo olo. Ensin nauratti. Oli sellainen fiilis että voin tehdä mitä tahansa. Fiilis säilyi mutta sitten itkettää. Naurattaa. Itkettää. Naurattaa. Nyt on joku näiden sekoitus josta ei saa mitään selvää.

Päivisin kuuluu jonkinlaista puhetta päästä. En erota onko ne harhaa vai ajatusta koska vajoan niiden aikaan todella outoon tilaan. Yleensä puhe on riitelyä tai moittimista.

Jokaisesta kokeesta pitää saada kymppi. Pitää. Jos en saa kymppiä oon surkea, mua pidetään tyhmänä ja mua vihataan. Kymppikymppikymppi. Oon tehnyt paria tehtävää lukuunottamatta koko 300-sivuisen matikankirjan kaikki tehtävät ja silti mua pelottaa että jos seuraavasta kokeesta tulee huono numero. Meillä on kaks koetta ja edellisestä sain 10-. Mut jos en nyt saa kymppiä niin en saa kymppiä numeroks. Sitten ope pitää mua tyhmänä. En halua olla tyhmä. Jos oon tyhmä, ihmiset vihaa mua. Kaikessa, joka ikisessä asiassa on oltava hyvä. Tai ei se riitä. Pitää olla erinomainen. Täydellinen, vaikka jollakin tasolla tiedän että se on mahdotonta.

Tää on ihan hullua muttakun en vaan voi päästää irti siitä ajatuksesta että jos en onnistu niin mua vihataan. Mulle koitetaan puhua järkeä mutta se ei auta. Yritän mutta tää vaan pahenee sen myötä kun alan oikein miettiä asiaa ja näitä mun järkeviä pohdintoja siitä, mitä seuraa jos en onnistu jossain. Tää stressaa mua ihan kamalasti, mutta vielä enemmän stressaa ajatus siitä että jos haluan päästä tästä pois, pitäis vaan uskaltaa kohdata se että ei aina tarvii saada kymppiä. Ärsyttää ja ahdistaa. Taidan mennä nyt tekemään matikan tehtäviä. Tai sitten meen kohti pelkoa ja teen jotain muuta. Saa nähdä.

Saan muuten yo-kirjoituksiin kaikki erikoisjärjestelyt mitä on vaan mahdollista saada. Nyt sekin pulma ratkaistu että saanko siellä paniikkikohtauksen tai alkaako ahdistaa tai meenkö lukkoon.


4 kommenttia:

  1. Ihan huippua, että saat erikoisjärjestelyt yo-kirjoituksiin, jess!! ♥ Vielä kun armahtaisit itseäsi. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Sitä pitää vielä harjoitella mutta eiköhän sekin joskus onnistu :)

      Poista
  2. Mitäs sulle kuuluu, kun et oo vähän aikaan kirjoittanut? :/

    VastaaPoista
  3. Oon vaan ollut laiska kirjautumaan bloggeriin xD onhan tässä tapahtunut vaikka mitä mutta tällä hetkellä kaikki on ihan jees :) kirjoittelen tässä joku päivä tänne vähän lisää kuulumisia :)

    VastaaPoista