maanantai 22. elokuuta 2016

En haluaisi kuulostaa pinnalliselta, mutta mun itsetuntoa syö paha akne. Mua hävettää olla koulussa kun kaikilla muilla on siisti iho ja ite näytän tosi rumalta. Jätin sen takia koulukuvauksenkin väliin. Ennen psyykelääkkeitä mun iho oli täydellinen. Oikeesti. Sitten kun aloin syömään niitä kaiken maailman pillereitä, ei mennyt kauaakaan kun kaikki muuttui.

Käytin vähän aikaa aknelääkkeitä ja ne helpotti. Ne kuitenkin loppui vähän aikaa sitten ja silloin loppui myös niiden vaikutus. Ihotautilääkäri kertoi mulle mitä lääkettä kokeillaan seuraavaksi. Oon kuullu että lääke aiheuttaa tosi pahojakin sivuvaikutuksia, ja mä päätin ne vielä itsekin lukea. Tiedän että se oli typerää, mutta toisaalta ihan hyvä että luin. Sen kerrotaan mahdollisesti aiheuttavan itsemurha-ajatuksia, itsemurhayrityksiä ja itsemurhan. Aggressiivista käyttäytymistä ja mielialahäiriöitä. Enköhän mä oo jo tarpeeks sairas muutenkin niin en viitsi ottaa riskiä että mun mielenterveysongelmat pahentuis. Mukana oli myös kaiken maailman ihon kuoriutumista ja sikiöiden epämuodostumista ja mietin vaan että miten tuollaista lääkettä saa edes myydä. Nuo kaikki oli vielä hyvin yleisissä haittavaikutuksissa.

Nyt täytyy siis vaan kestää tai sanoa lääkärille etten aio syödä niitä. Olin varaamassa tänään sille aikaa, mutta mietin nyt vielä uudelleen. Mua ärsyttää, suututtaa ja itkettää. Olkoon pinnallista tai ei, mutta jos peilistä tuijottaa joka aamu omasta mielestä maailman rumin ihminen, ei se kamalasti mielenterveyttäkään paranna.